W kwietniowym programie gościliśmy postać od lat związaną z życiem muzycznym Krakowa – Profesor Lidia Matynian to chórmistrz, kierownik Chóru Chłopięcego Filharmonii Krakowskiej, do niedawna prorektor Akademii Muzycznej. Chóry są częścią każdej opery – program miał za cel przybliżenie zjawiska chóru, specyfiki pracy z zespołem, rodzajów chórów.
Doświadczenia naszego Gościa w dziedzinie chóru jest bardzo duże, od wielu lat związana jest z zespołami chóralnymi, była dziekanem Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej. Do programu zostali zaproszeni wspaniali goście: Przemysław Firek (solista opery Krakowskiej), Jan Migała (obecny członek chóru Opery Krakowskiej), Jacek Wójcicki (znany i lubiany piosenkarz) to – byli członkowie Chóru Chłopięcego Filharmonii Krakowskiej oraz …. Obecni członkowie – chłopcy (i kilka dziewczynek), którzy sprawili, że na scenie działy się niesamowicie zabawne rzeczy, które nie są możliwe bez dzieci. Ich ciekawość, świeżość i zaangażowanie były wręcz wzruszające. Program przygotował i prowadził Leszek Mikos, również były członek Chóru Chłopięcego FK. Wspomagał ich kolejny były członek Chóru, a obecnie członek Stowarzyszenia – Ryszard Górniak. Lidia Matynian pokazała jak radzi sobie z tak trudnym zagadnieniem jakim jest zespół chóru składający się z dzieci. Na oczach widowni przeprowadziła fragment próby . Dawni koledzy wspominali wspólne wojaże zagraniczne Chóru, przypomniano wiele zabawnych sytuacji związanych z ich dorastaniem w środowisku muzycznym. Powiedziano również o roli chóru w operze, obecnej kondycji chórów zawodowych w Polsce.
Program został ładnie oprawiony muzycznie: chór dzieci wykonał piosenkę Pawła Moszumańskiego „Po niczemu”; następnie „Orzeszki” Zygmunta Noskowskiego w wykonaniu Jacka Wójcickiego i chóru, potem „Alibaba” z repertuaru Zespołu Gawęda – wykonał Przemysław Firek wraz z chórem. Leszek Mikos zaśpiewał arię Le veau d’or z Fausta Gounoda oczywiście z chórem, refren uzupełnili Przemysław Firek i Jan Migała. Na koniec programu arię Boniego z operetki „Księżniczka Czardasza” wykonał Jan Migała. Przy fortepianie zasiadła Magdalena Żak de Carvalho.
To „Spotkanie..” pozwoliło nam poznać ważną postać krakowskiego środowiska muzycznego, jej dzieciństwo, karierę zawodową, inspiracje, natchnienia. Program był pełen śmiechu, zabawnych sytuacji. Profesor Lidia Matynian dała nam się poznać jako urocza kobieta, pełna życia i pomysłów…