Wyjazd operowy Warszawa – Bydgoszcz

W połowie marca 2013 roku członkowie naszego Stowarzyszenia mieli sposobność uczestniczyć w wyjeździe, którego celem było koncertowe wykonanie Aidy G. Verdiego w Filharmonii Narodowej oraz, na drugi dzień (17 marca), opery Carmen Bizeta w Opera Nova w Bydgoszczy. Zakwaterowaliśmy się w uroczym Hotelu Polonia Palace położonym w centrum Warszawy, tak blisko Filharmonii, że na koncert mogliśmy udać się na nogach.

Co prawda pogoda była bardzo brzydka – zimno i deszcz, ale byliśmy na to przygotowani jadąc z równie zimnego i mokrego Krakowa. Koncertowe wykonanie Aidy pod dyrekcja Maestro Antoniego Wita sprawiło nam niezwykłą niespodziankę: chyba nikt nie spodziewał się tak brawurowo wykonanego utworu Verdiego. Zupełnie nie brakowało nam inscenizacji – muzyka, śpiew solistów, wspaniale dyrygowana Orkiestra i Chór Filharmonii Narodowej wypełniła całkowicie zmysły uczestników tego wydarzenia. To było absolutne mistrzostwo! nagrodzone długimi owacjami na stojąco. Szczegółowa recenzja tego wydarzenia zawarta jest w Kwartalniku Aria nr 17.
Rano, po wykwintnym śniadaniu w restauracji hotelowej opuściliśmy Warszawę i udaliśmy się do Bydgoszczy. Tam czekał na nas nocleg w kolejnym wspaniałym kultowym, czterogwiazdkowym Hotelu „Pod Orłem” i wieczór w Opera Nova, do której większość z członków Stowarzyszenia udała się po raz pierwszy w życiu.Carmen w tradycyjnej inscenizacji została wykonana poprawnie, nie byliśmy jednak zachwyceni. Nie był to porywający spektakl. Wydarzenie to zostało również opisane w Kwartalniku Aria nr 17). Następny dzień – to zwiedzanie Bydgoszczy z przewodnikiem, który w bardzo interesujący sposób pokazał nam niemal wszystkie godne uwagi punkty i atrakcje miasta. Prowadził nas niestrudzenie mimo znowu niesprzyjającej zwiedzaniu pogody (przenikliwe zimno). Nauczył uczestników wycieczki patrzenia na jego Bydgoszcz inaczej niż do tej pory większość z nas zwykła to robić. Po kilkugodzinnym zwiedzaniu udaliśmy się na zasłużony obiad do pięknej secesyjnej sali restauracyjnej Hotelu „Pod Orłem” aby zakończyć kolejny udany wyjazd operowy i wrócić do Krakowa.