Wyjazd do Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej na koncert z okazji rocznicy ataku na World Trade Center

10-13 września 2021 – zorganizowaliśmy wyprawę do Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej na koncert z okazji rocznicy ataku na WCT w NY.Prof.  Piotr Sułkowski jest tam dyrektorem od 10 lat. Od dawna zapraszał nas do siebie. Z powodu pandemii musieliśmy odwołać przygotowany już wyjazd do Olsztyna w czerwcu 2020r. Koncert był wspaniałym wydarzeniem na wysokim poziomie artystycznym. Wykonano adagio na smyczki Samuela Barbera, Koncert na waltornię Kennetha Fuchsa oraz Symfonię Wrześniową Wojciecha Kilara.

Na następny dzień udaliśmy się ponownie do filharmonii gdzie czekali na nas członkowie tamtejszego Stowarzyszenia Meloman oraz Piotr Sułkowski z żoną Małgosią. Zorganizowano dla urocze spotkanie z poczęstunkiem. Opowiadaniom, podziękowaniom, anegdotom nie było końca. Świetnie się bawiliśmy, a że hotel był obok Filharmonii, to nie było problemu z przemieszczaniem się. Podczas tych czterech dni na Warmii zwiedziliśmy: Zamek w Nidzicy, Zamek w Olsztynie, sam Olsztyn, Zamek Biskupów Warmińskich w Lidzbarku Warmińskim, Zamek Malbork- wszystko z przewodnikami. Byliśmy na seansie w Planetarium, zobaczyliśmy Kanał Elbląski. W drodze powrotnej udaliśmy się jeszcze na Pole pod Grunwaldem – gdzie czekała na nas przewodniczka. Spacer i opowieści fachowca oraz film w Sali projekcyjnej Muzeum Bitwy pod Grunwaldem były dla nas olbrzymią atrakcja turystyczną. Szczególnie po odwiedzeniu 4 zamków krzyżackich i tych wszystkich opowieściach związanych z ich historią na Warmii.